Trött onsdag..

Onsdag eftermiddag, och jag sitter vid datorn..:) skulle se om någon GG hemsida hade hunnit ladda upp senaste avsnittet av Gilmore girls som gick igår i usa, men det hade dom inte, men det skulle komma upp senare idag..så jag får hålla ögonen öppna då..:)

Idag var jag på praktiken, andra dagen och det gick väl bra, men svårt att veta om jag gillar det eller inte. men vad jag tror nu iallafall, så vet jag inte om jag vill jobba på ett hotell. men ska se hur jag känner det efter denna provmånaden först.

När jag kollade in en Lauren graham fansida idag, så såg jag att dom har nya bilder på henne från i går kväll, så dom är färska..yayy..hon var på hennes film Because I said so premiären..och hon var ju gorgeous (vet inte ett bra ord på svenska) som vanligt..I just love her in a red dress..lol
Älskar den sista bilden..Såå vacker..:D

   





Tjejsnack v. 5


Ämne: Film

· Senaste film du såg?
Liar, Liar
· Bästa film du sett?
åh, gud, det är många, men The whole nine och ten yards gillar jag skarpt..
· Sämsta film du sett?
United 93
· Nämn en film du kan se 100 gånger om.
Alla filmer med Matthew Perry..;) och Dirty dancing
· Komedi, romantik, drama, skräck, action eller thriller. Vilken typ av film
föredrar du?
Komedi


Sköna lördag igen..

Lördag idag..en av dom bästa dagarna i veckan..såå härligt..
Syrran fyller 18 idag så det kommer några av hennes vänner hit och firar, sen så hörde jag nog att hon skulle iväg någonstans..men man vet ju aldrig med henne..haha

jag ska nog va hemma och ta det lungt, fortsätta kolla på Gilmore girls boxen (säsong 5) jag fick hem i brevlådan i förra veckan..:D det är ju så bra..I miss Lukelai..:( det ska verkligen va dom, och hoppas att det blir dom till slut..

På tisdag ska jag börja praktisera på ett hotell i stockholm, ska väl bli sådär, ska va där i 2½ timme i två dagar i veckan nu i början, har en provmånad nu först, så får vi se om det känns bra, så kan jag ju fortsätta. Annars så är det bara att fortsätta leta efter en ny praktik som jag tycker känns bra och så.

När jag var hos Af i torsdags så berättade hon som jag går till att jag kunde komma till hotellet och praktisera, och i mailet från hotellet hade hon som var chef där sagt att hon inte ville att personalen skulle bära jeans, och jag hade inga andra byxor som inte var jeans längre, dom har blivit för små och så..
Så sa hon att vi kunde gå till H&M och köpa ett par till mig, för Af´s pengar , så jag fick ett par byxor gratis..så det var jätte kul..
bilder på byxorna nedan:
 


Här är en litet klipp syrran visade idag, tyckte att det var så roligt..
det fanns på Hamsterpaj.net 

Klippet ser ni här


Detta visste du inte om mig...

Blir en liten lista idag, för jag mår inte så bra just nu....

så denna lista är hittat hos
MissTaken   (La till en pungt på slutet..;) )

FACTS
1. Name:
Petra
2. Birthday: August 23
4. What makes you happy: I´m happy when I feel good
5. What are you listening to now/have listened to last: "Let´s dance"... in the background :)
9. Are you in love/have a crush at the moment: No, but I want to be in love
11. Favourite lyric: I don´t know..hmm
12. Best time of the year: all four seasons are best in their own ways
13. Weirdest food you like:  And what is weird food?
14. Do farts make you laugh: sometimes...lol

RECOMMEND
1. A film: The whole nine yards and the whole ten yards
2. A book: "Tala med himlen" by James van praagh
3. A band, a song and an album: hmm, there are many good songs, bands etc.
4. A tv-show:
Gilmore girls and Friends of course


Lite photoshoping...

Har gjort lite i Photoshop idag och detta blev resultatet:

Lauren Graham fanart och Teri Hatcher fanart

och några banners:
 Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting


Ni får ha en jätte skön helg BTW..:)

Josh Groban - You Are Loved


jag gillar igentligen inte sådan här slags musik så mycket, med denna med Josh är verkligen bra..
I love it..:)

Tjejsnack v 4

Ämne: 2006/2007

· Bästa minnet från 2006?
Tog studenten och sen min resa till Kreta med en vän
· Gjorde du något du aldrig gjort förut under 2006?
Reste väl helt själv med en vän, utan någon vuxen med
· Vad vill du göra som du aldrig gjort förut under 2007?
Ingen aning
· Vad förväntar du dig av år 2007?
Vill gärna hitta ett fast jobb där jag kommer trivas
· Vad har du för sommarplaner?
Ingen aning faktiskt har inte planerat eller tänkt på det än


Nordman - Förlist




Nordman har jag gillat så länge jag kan minnas, Vilken röst han har alltså..och han är ju speciell också, men det är ju bara så Han..I love it..
Förlist är en av mina favoritlåtar med dom, och Vandraren är ju en klassiker...:) vem känner inte igen den..:D

Min nya datastol..

Här är då min nya datastol..som jag lovade att visa bild på i mitt senaste inlägg..:)

  

Min dag på IKEA

Så nu är man hemma igen efter en dag på IKEA, Jag hittade som tur var en stol..Yayy..(Det kommer upp en bild på den så fort jag monterat upp den) minns inte riktigt vad den hette nu..*tänker*
Ska bli så skönt att få slippa min fula trasiga stol.
Jo, när vi (jag,mina föräldrar och syrran) hade åkt iväg imorse så stannade vi på Statoilmacken för att hyra ett släp, som vi kunde lassa in grejerna, syrran skulle ju få en ny säng i födelsedagspresent på hennes 18 årsdag om en vecka, så fick jag helt plötsligt ett skrattanfall, jag började helt plötsligt att skratta, skrattade så jag grät. Vad jag skrattade åt? Ingenting, var väl så trött eller så behövde jag väl skratta..men så sa jag att jag hoppades att det skulle sluta innan vi kom till IKEA..tänk om jag hade gått runt där och skrattade som en toking..lol men som tur var så slutade det efter ett tag..men tänk vad pinsamt det skulle va, ursch..mamma sa att det lät som om jag grät..haha

så nu till en till god nyhet, eller jag har vetat om det i någon dag. Kanal 5 har nu satt ut ett datum för när dom ska börja visa s. 7 av Gilmore girls..yayy, så glad jag blev när jag såg det på deras hemsida, så det är uppskrivet och tv-soffan inbokad på tis 6 feb kl 20:00. men jag har sett dom avsnitterna redan, men vill se dom ändå..
och den 25:e januari kommer det ett nytt avsnítt att sändas i USA,  Santa's Secret Stuff, som jag kommer att ladda hem så fort dom lägger ut det på nätet..:D

ja, ni får ha en så trevlig fortsatt söndag så länge..så kommer bild på stolen jag köpte så snart jag fått upp den..:)


Snön har kommit!!

Nu har äntligen snön kommit, iallafall lite mer än förut. men det skulle inte förvåna mig om det försvann lika fort..
men jaja, man får väl njuta så länge den finns kvar..:)

Imorrn bär det av till IKEA, hoppas bara att jag kommer upp, ska åka vid 11-12 tiden, det tar typ en timme dit med bil..men jag gillar att åka bil, det är ganska mysigt faktiskt..:)

Och så hoppas jag att jag hittar en datastol nu..och så tänkte jag även kolla in avdelningen med en massa tavlor, se om jag hittar någon fin där också..:) jag börjar samla till mig några tavlor nu till min egna lägenhet, som jag förhoppningsvis får om ca 1½ år, eller jag har blivit lovad en då, så jag hoppas att det blir så..

Idag till efterrätt gjorde jag någon chokladgegga..lol, den kallas Professorkakan tror jag att det var, den är jätte god..lägger en bild på den nedan..
och två bilder jag tog ikväll utanför mitt hus..med all snö som kommit..:D

  





Trevlig helg!

Sorry att jag inte har upptaderat så ofta på sista tiden, det är bara det att jag har varit så trött..
men jag ska försöka bättra mig...:)

Så länge får ni ha en jätte trevlig helg allihopa..




Image Hosted by ImageShack.us

Tjejsnack v.3

Vinter

· Vad är det bästa med vintern?
Att det är så vackert med snön, och Julen såklart
· Vad är det sämsta med vintern?
Kallt, och när det är bara slask, eller ingen snö alls..
· Bästa vintersemestern - solsemester eller skidsemester?
Har nog inte haft någon bra vintersemester vad jag kan minnas
· Sysslar du med någon vintersport?
nopp
· Vad är ditt favorit vinterplagg?
Jackan, som är varm och mysig

IKEA nästa..

Ja, då är det en ny vecka nu då, helgen går så himla fort, nästan för fort..man hinner ju inte blinka..

Men iallafall så ska jag iväg till Af imorrn igen..ska vara där kl 13, så lite sovmorgon får jag..måste ta 12 bussen som går till stan..ursch har verkligen inte någon ork..det tar liksom en timme dit, och så brukar jag va där en timme eller så, och sen åka hem igen..känns nästan som om man bara åker dit och säger hej, och sen går man..det känns lite onödigt att åka så långt bara för att växla några ord, och sen åka hem samma väg igen..och snart måste jag börja min praktik någonstans..Jag vill verkligen inte..men som tur är så kommer jag förmodlingen bara praktisera 3-4 timmar  två dagar i veckan i början, så det är jätte skönt..
och så letar vi också efter någon kurs i webbdesign, och Photoshop..det ska väl bli kul hoppas jag..vill lära mig mer i Photoshop, och gärna hur man gör hemsidor..så vi får se hur det går..

Jag längtar så till på söndag, för då ska jag iväg till IKEA och inhandla en ny datastol..den jag har nu är bara billigt skit..lol den har inget ryggstöd heller (för det ramlar av hela tiden) och är jätte obekväm..så det blir att köpa en lite dyrare och bättre stol..som jag kan ha ett bra tag istället för att köpa ny stol stup i kvarten..haha

jaja, nu ska jag nog forstätta kolla runt lite på nätet tills jag ska gå och lägga mig..

Lauren på presskonferens

Lauren var på en presskonferens den 5 januari och pratade om sin nya film Because I said so, hon var där med bla Diane Keaton, Mandy Moore and Gabriel Macht också från filmen, så det finns nya bilder på Lauren..yayy..men tyvärr inga HQ än..men dom kommer väl hoppas jag, för jag vill ha dom..:)

hon ser snygg ut som vanligt..

  


Lauren Graham i en ny intervju

Här är en ny intervju som Lauren Graham var med i för ett tag sen, där hon pratar om sin nya film Because I said so, och så pratade hon lite om Gilmore girls, om att detta kan va sista säsongen som dom håller på och spelar in..*I hope not*



Efterrätter

Ska strax stänga ner datorn och gå och lägga mig, ska iväg till Af imorrn igen, men sen är det helg..så skönt..men veckan har gått så himla fort..

Letade efter ett bra och gott recept till en efterrätt som jag skulle vilja göra på lördag, och hittade en Citron/Lime paj, som såg verkligen god ut, så den ska jag nog testa..hade fått mycke bra kommentater också..

så den blir det nog...:p

Citron/limepaj

hittade receptet här på
Recepten.se  om ni vill göra den ni med..;)

Tjejsnack v.2

Ämne: Kroppen  
 
1·  Vad tycker du om din kropp?
eh, ibland gillar jag den och ibland hatar jag den

2. Om du skulle förändra en sak på din kropp, vad skulle det vara och hur
 skulle du förändra det? 
smalare ben och mindre mage

3. Vad är du mest nöjd med på din kropp?
Brösten tror jag

4. Vad är du mest missnöjd med på din kropp?
Magen och benen
5. Vems kropp i kändisvärlden skulle du vilja ha för en dag, och varför?
 
Lauren Graham blir det, för hennes kropp är verkligen snygg..

Utmanad igen

Blev utmanad av MissTaken

Vilken svordom använder du mest?
skit och fan

Äger du en iPod?
Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
nu när jag söker jobb är det olika varje dag.

Använder du flip-flop?s även när det är kallt ute?
nopp

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
det beror på vilket humör jag är på

Vilken var den senaste filmen du såg?
det var nog "När harry mötte sally", men har nog sett någon efter den men minns inte.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
eh..om det var mycke pengar, så skulle jag nog köpa en resa till New york

Har någon någonsin kallat dig lat?
ja, det tror jag att någon gjort

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
ne, har aldrig gjort det

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Brian littrells skiva welcome home

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Chokladmjölk, gillar inte att dricka bara mjölk

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej

När var senast någon stötte på dig?
ja, du ingen aning..

Vad åt du till middag?
Har inte ätit middag än

Använder du huvtröjor?
Ibland ja

Kan du vissla?
kan vissla lite..:)

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
nej

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
lugna grejer..:p

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
japp, jag vet att några gör det ja..

Vilket riktnummer befinner du dig i?
....

Tittade du på tecknat när du var liten?
aa, visst gjorde jag det

Är du blyg inför det motsatta könet?
eh, blyg är jag nog inte så mycket, mer osäker..

Vilken film kan du alla replikerna till?
hmm, The whole nine yards kanske..och Dirty dancing

Äger du några band T-shirts?
japp, några BSB tröjor jag köpte när jag var på deras konserter 98

När flög du senast?
det var i juli 06

Läser du för skojs skull?
japp, men läser inte många böcker längre

Pratar du några andra språk?
Engelska och några ord Finska, eftersom min mamma är finsk

Har du gråtit offentligt?
tror inte det, inte vad jag minns iallafall

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär, tror jag...är inte alls bra på vad allt heter och så..lol

Vilka gör du, önskningar eller planer?
eh, va?

Försöker du alltid lära dig nya saker?
ne jag försöker inte direkt, man lär sig automatiskt..:)

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
skulle va kul med en tatuering, men jag vet inte..

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
ja, självklart

Kan du kasta macka?
ja, jag tror det

Har du någonsin varit på Jamaica?
nopp

Vad har du med dig in på bion?
Godis, och nån dricka för det mesta

Vem var din favoritlärare?
min gympalärare i högstadiet, tror jag

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
nej

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
ja, om jag gillar killen såklart..

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Gillade Engelska, var en av dom bästa i klassen..om jag får skryta lite..lol:p

Gillar du att flyga flygplan?
ja, det är härligt, men trångt, fick nästan klaustrofobi sist..

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
humor, romantisk, och självklart snäll

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Minns inte

När sov du senast på golvet?
ingen aning..

Vilken är din favoritdrink?
Har inte druckit många drinkar, så jag vet inte

Gillar du din boendesituation?
eh, nja..

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8 timmar tror jag

Äter du frukost dagligen?
ja, jag försöker iallafall..

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
ne, inte så värst, men jag gillar när jag inte har mycket att göra.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
nopp..

Vilken är din favoritfrukt?
Päron, vindruvor

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
lite kanske...

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
21

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
sådär, bryr mig inte om det är nått litet fel..

Tror du på liv på andra planeter?
jo, det tror jag..;)

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
en kompis, eller jag blev väl mest irriterad

Tror du att Gud är man eller kvinna?
En man tror jag nog

Vad var det senaste du åt?
en banan

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
det beror nog på personen, inte könet

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
hm dom ville döpa mig till AnnBjörn, men det fick dom inte...så det blev Petra istället

Gillar du senap?
jo, ibland kan det va gott

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Du fixar det" nått sånt..

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
jo, det skulle jag vilja göra, men vågar inte..:p

Sover du på sida, mage eller rygg?
sidan

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
men ,gud, vilken svår fråga..hmm..ingen aning

Har du någonsin köpt något från eBay?
nepp

Tycker du om att krama folk?
jo, det är mysigt med kramar

Skulle du säga att du är trendig?
nej

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
smickrande men, tackar nej

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Keri Russell som spelar i serien "Felicity" Min faster tyckte att jag var lik henne

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
har inte sett Star Wars

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
japp..

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
ingen hittills vad jag minns

Tycker du att du är attraktiv?
ibland, och ibland inte..

Vad är du allergisk mot?
Pollen

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Om båda vill så varsågod..:p

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
nej, men äter inte mycket kött längre, har blivit halveran..(halv vegetarian)

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
om jag fick bestämma skulle jag nog vilja heta Daniel eller Andreas


Bloggenkät 2006



1. Hur länge har du bloggat?
inte länge alls ett år eller så tror jag

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
hm, tyckte väl att det såg kul ut, och ville själv börja blogga, så jag gjorde det..:)

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
hmm. Kan det ha varit MissTakens kanske..

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
eh, jag har inte läst mina allra första inlägg, eftersom jag har bytt blogg lite då och då..

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
vad jan det vara..5-6 kanske

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
det är nog mest dagboksbloggar, läser inte många bloggar om Mode och så

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
hmm, kommer inte på någon just nu..

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
MissTaken bl.a

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
hm.. dom har inte sagt så mycket om mitt bloggande

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
jo, det hoppas jag att dom gör..ingen som sagt nått heller..:p

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
jag har nog hittat en liten gräns ja..

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Hemligheter och det som är för privat jag sitter inte och skvallrar i bloggen..:)

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Det är nog mest för min egen skull, ibland vill man ju kunna skriva av sig. Det är ju kul att få kommentarer också. men inget måste..:D

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

ja, jo, lite kan man ju kanske lära känna personen, det tror jag

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Inte via bloggen, nej

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
det kan det kanske va, men dom flesta mår nog mycke bättre av det.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
nepp, bara trevliga människor hittills..

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Tror inte det..inte vad jag minns iallafall

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
hmm, det kan ju ibland kännas att man inte har uppdaterat sin blogg tillräckligt ofta, och alla som läser sitter och väntar på att man ska skriva. .eller nått sånt..

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
ja, det kanske jag gör..och hoppas då att mitt bloggande har förändrats.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
hm inte lätta frågor det här..lol..vi kommer nog mest påverka varandra tror jag..

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har kunnat skriva av mig när jag har behövt, när jag tex mått dåligt, det blir som en kompis ungefär..

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Man får veta lite vad andra människor gör i sitt liv, och hur dom lever..man kan ju lära sig något nytt av det

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Alla som kommer förbi och ser denna enkät är välkomna att svara på detta..:)

100 frågor

1. Vad är klockan: 23:32

2. Vilket namn stå det på ditt födelsebevis: *Hemligt*

3. Smeknamn: har inte många smeknamn.

4. Vad heter dina föräldrar: Mamma och Pappa..:P

5. Antal ljus på din senaste tårta: 20

6. Husdjur: Tre katter

7. Hårfärg: Brunt

8. Favoritfärg: Blått

9. Piercing: nepp

10. Tatuering(ar): nepp

11. Födelseort: Stockholms län

12. Bostadsort: Stockholms län

13. Nuvarande bostad: Villa, men egen lägenhet om ca 1½ år hoppas jag

14. Har du varit kär: ja, men är inte det just nu

15. Har du varit i några andra värlsdelar: Inte världsdelar nej,men länder har jag

16. Har du varit med om en bilkrasch: nej

17. 2 eller 4 dörrar (på bilen): 4

18. Kaffe eller glass: Glass

19. Snuttefilt eller kramdjur: Kramdjur

20. Salladsdressing: det beror på, vitlöksdressing är godast:)

21. Färg på strumporna: Mörkblåa

22. Lyckotal: ingen aningm har nog ingen

23. Favoritfilm: The whole nine yards och the whole ten yards, Dirty dancing mm

24. Favoritcitat ur en film: hmm, det kanske kan va  "Nobody puts baby in a corner" från Dirty Dancing

25. Bästa semestern: Italien kanske det var

26. Favoritmat: Grekiskt

27. Bästa veckodagen: Fredag och lördag

28. Senaste låt du har lyssnat på: minns inte

29. Tandkräm: Aquafresh i pump

30. Favorit TV-program: Gilmore Girls,Våra bästa år, Vänner, MacGyver.mm

31. Favoritrestaurang: Grekisk restaurang, men också börjat gilla kinesiskt

32. Favoritblommor: Röda rosor..

33. Tycker inte om: Mobbare och att bli tjatad på

34. Sport att titta på: hatar sport..:) så inget

35. Snabbmatrestaurang: Macdonalds

36. Senaste sjukhusvistelse: det var väl i höstas.

37. Favoritdricka: Coca cola

38. Vilken färg på väggarna i ditt sovrum: ljusgröna

39. Hur många gånger kuggade du på körkortet: har inte tagit mitt körkort än, övningskört ett par gånger.

40. Var är du om 10 år: då är jag 30, och har förhoppningsvis man och två barn

41. Vem fick du senast e-mail från: Min farmor..haha

42. Är du dömd för något brott: nepp

43. Om du fick ett enda kreditkort, vilken affär skulle du välja: IKEA tror jag.

44. Vad gör du när du är uttråkad: Funderar på vad jag ska hitta på för något..

45. Fras/ord du använder (för) ofta: Mhä

46. Vän som bor längst från dig: har ingen vän som bor så jätte långt bort,.

47. Vad retar du dig på: Folk som tjatar hela tiden

48. Det bästa du vet: kolla på mina favoritserier eller filmer och bara mysa ner i soffan..

49. Läggdags: det är olika, men på senaste tiden så är det runt 24 tiden

50. Vem tror du kommer att svara snabbast på det här: hmm, ingen aning faktiskt

51. Vem/vilka tror du kommer låta bli att svara: hoppas ingen..:)

52. Vad är klockan: 23:53

53. Favorit beatle: ??

54. Favoritlek: har nog ingen favorit

55. Favoritfilmmusik: Det som spelas på Mix Megapol..blandat det vill säga

56. Skostorlek: har nog 38

57. Syskon: 2

58. Favoritpålägg: Ost, eller marmelad

59. Om du skulle skänka bort S: har funderat på det där, men inte kommit fram till vad..:D

60. Vilket är det vackraste ordet/orden du vet: Jag älskar dig kanske..

61. Bästa bok du läst: Tala med himlen av james van praagh

62. Är du internetberoende: eh, beroende är jag nog inte..

63. Favoritdjur: Katt såklart

64. Gillar du snö: Japp

65. Favoritglass: Lakrits och Choklad

66. När köpte du något åt dig själv sist: i veckan..Gilmore girls s.5

67. Är du långsint: nja, inte så faligt..

68. Favoritgrupp/artist: Har ingen speciell, men Gillar Elvis

69. Vilken är din bästa egenskap: pålitlig, och en bra vän

70. Vilket är ditt nästa mål i ditt liv: att skaffa ett jobb där jag trivs, och flytta hemifrån

71. Skulle du döda en kattunge om du fick 20.000 kr: No way!

72. Vad gör du: Sitter vid datan och svarar på dessa frågor

73. Mest intressanta stad du varit i: hmm, Rom kanske

74. Vilket djur skulle du identifiera dig med: katt tror jag

75. Vad fascinerar dig hos andra människor: Människor som kan säga ifrån

76. Senaste pojkvännen/flickvännen: det var väl för ett år sedan

77. Favoritgodis: Choklad och Lakrits

78. Spelar du nåt instrument: ne, men har spelat Gitarr

79. Vilken/vilka sporter gillar du mest: Inga

80. Vilken person i hela världen skulle du helst vilja träffa: Matthew Perry

81. Vilken film såg du på bio senast: You, Me and Dupree

82. Senaste köpa skiva: Fick Brian littrells nya soloalbum i julklapp..Räknas det?..:)

83: Roligaste konserten: ingen aning

84. Bästa känslan: Vara lycklig antar jag

85. Samlar du på något: japp

86. Isåfall vad: New york tavlor

87. Är du feminist: ingen aning..

88. Om du var ett instrument, vad skulle du vara då: Gitarr

89. Favoritskiva: har ingen

90. Bästa kompis: Har inte min bästa kompis kvar, sa upp vänskapen, men saknar henne så fruktansvärt..:(

91. Hur tror du att folk som ser dig på stan uppfattar dig: hmm, vad svårt, lite blyg kanske

92. Vad stör du dig mest på i detta ögonblick: har inte denna fråga kommit tre gånger nu..haha

93. Favoritlåt: många

95. Har du en mobiltelefon: japp det har jag

96. Vem är du kär i just nu: ingen för tillfället

97. Vad är det vackraste som finns: Kärlek och Rosor..:p

98. Om du fick en resa helt gratis, vart skulle du åka då: USA, självklart

99. Är du homo- eller bisexuell: ne, det är jag inte

100. Vad är klockan nu när du är klar: 00.11


Grattis Elvis

Idag så fyller Elvis år, (8 januari) Så grattis Elvis..
Headern har jag gjort till honom till hans födelsedag, så den ska jag ha hela måndagen..:)

En liten Tribute till honom jag hittade, tyckte den var så fin..


Rastlös kväll...

Åh, jag vet inte vad jag ska göra, är så rastlös, vill göra lite banners eller avatars, men det går inte så bra med det idag..:( och det går inget bra på tv nu. *suck* jag hatar när jag har den känslan..
Och så vill jag åka och köpa en ny datastol, men det ska jag göra om ca två veckor, ska åka med min mamma till IKEA, för hon ska köpa en födelsedagspresent till syrran som fyller år i slutet av januari. Och så längtar jag tills min GG box kommer, har beställt säsong 5 nu, och den släpps den 24.e om jag inte minns fel..så den kommer väl i närheten där..

och på Tisdag ska jag börja åka till AF igen efter jullovet..och snart ska jag börja praktisera, åh, jag orkar inte, just nu känner jag bara att jag skulle vilja strunta i allt och bara ligga i sängen och inte göra någonting..

Ibland vill man bara gå och gömma sig..

Image Hosted by ImageShack.us

Sant eller falskt?

Antar utmaningen av MissTaken

Fem påståenden, fyra är sanna och ett är falskt.
Vilket är falskt?

1. Jag vill åka till USA
2. jag har två syskon
3. När jag var liten sjöng jag "lille katt" stående på vår bil på en parkering vid en mataffär medans mamma var och handlade.
4. Har en kändis som släkting
5.  Min favoritblomma är röda rosor


Vilket påstående är nu falskt?

Nu utmanar jag: Aradil, och MiaBallerina


The almost kiss?

Which Java Junkies Kiss Are You? (a gilmore girls quiz)

You're the almost kiss! You're very friendly and outgoing. As a result, you never know where you might find love in the future! Remember, guy friends make the best boyfriends! Your best guy friend may have a crush on you!
Take this
quiz!

Quizilla | Join | Make A Quiz | More Quizzes | Grab Code


Hmm..oki..låter väl sådär, ville ju igentligen veta när han med det stora H:et kommer in i mitt liv..lol..
och kyssa får man ju inte heller bara nästan..*suck* jaja...;)

En irriterad dag för mig

Ändrat lite färger och så i min blogg, men det har ni nog redan sett..haha
och headern är gjord idag, blev ganska så nöjd med den..så jag tänkte att jag kunde lägga upp den här..
och det blev ju snyggt, tycker iallafall jag..lol

Idag var jag, brorsan, och pappa och shoppade, eller jag hängde med, och gick runt och letade själv, för jag visste vad jag skulle leta efter och så, det var en mysdress, och en tavla, men tyvärr kom jag hem tomhänt, mysdress hittade jag inte någonstans, gick in i varenda affär där, men nopp, inget som passade mig,och det var ju inte många snygga heller. och så märkte jag att det var inte många klädesaffärer där vi var som hade nått par av någon slags mysdress, hittade bara det i en affär, och i någon annan hade dom bara en slags myströja..gud vad jag blev irriterad, sprang runt som en galning i gallerian, för jag ville bara bli klar för jag hatar verkligen att shoppa, så jag gav upp efter att ha kollat igenom alla, gav upp och gav upp, det fanns ju inget mer att kolla på.lol. Gick sedan till Gallerix för att kolla efter tavlan jag ville ha, såklart fanns inte den heller..*suck* jag var ju inte på sådär bra humör på hemvägen..

nä, nu ska jag nog gå och förboka säsong 5 av Gilmore girls, som släpps den 24:e januari..yayy..

Image Hosted by ImageShack.usbild från CDON

Tjejsnack v.1

Jul & nyår

· Vad fick du i julklapp?
Det kan du läsa lite längre ner här
· Bästa/sämsta julklappen du fick?
Bästa var nog min Elvis kudde, såå cool, sämsta var nog en disktrasa av en kompis..haha
· Bästa/sämsta julklappen du gav bort?
Sämsta var nog en affisch + nyckelring, men han fick en dvd sen också, bästa var nog böcker
· Hur firade du nyår?
med några vänner till familjen
· Har du något nyårslöfte?
Nopp, har slutat med det.