Will you be my Lorelai Gilmore?

Så var det dax igen, ett nytt avsnitt av Gilmore girls ikväll, både här i sverige och i USA..yayy, nu kanske jag kan ladda ner det nya från USA ikväll, för det kommer ut någongång vid midnatt, kan jag tänka mig..men annars får jag ladda ner avsnittet imorrn..

Namnet på avsnittet får mig att bli extra nyfiken, på vad som händer, jag har sett trailern för den, men den säger inte sådär jätte mycket om LL =Luke & Lorelai, är så nyfiken på vem som kommer säga det.
Avsnittet heter "Will you be my Lorelai Gilmore", jag hoppas på att det är Luke, att dom blir tillsammans igen, men jag är lite rädd att det inte kommer bli så lätt. Men jag hoppas..


Image Hosted by ImageShack.us
(Jag vet att det är dålig kvalitet på bilden,men tänkte byta ut den när jag hittar bättre bild)

Tjejsnack v 9

Ämne: Snabbmat

· Vad äter du för sorts snabbmat?
Pizza och hamburgare
· Vad för snabbmat skulle du aldrig äta?
Kebab tror jag
· Vad skulle du vilja att snabbmatsutbudet utökas med?
eh, ingen aning
· Bästa snabbmatstället?
har ingen favorit direkt, men MacDonalds är ju gott ibland
· Sämsta snabbmatstället?
                                                                   ingen aning, har inte ätit på alla än..:)

Trött på snön nu

Fredag imorrn, eller ja, om 4 min om man ska vara exakt..det har snöat typ hela dagen idag..jätte tråkigt tycker jag för jag vill inte ha mer snö nu, jag vill ha vår, jaja, jag vet att februari är en vintermånad, men den är ju snart slut, och snön måste ju få tid på sig att smälta..eller..haha..men hörde att det skulle bli lite varmare nu till helgen, så jag hoppas att det börjar smälta lite iallafall.. och inte kommer mer snö, jag har verkligen börjat tröttna nu..Jag tycker att snön ska komma lite innan julafton, och hålla sig till nån vecka efter nyår, sen ska den försvinna..om jag fick bestämma då..:D

Imorrn ska jag träffa en kompis, jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på än att först gå och beställa tid till frissan, för vi båda vill klippa oss..hoppas bara att vi får tid tillsammans, så vi kan snacka medans frissan klipper..:) jag har nu funderat på vilken frisyr jag vill ha, och det har inte varit lätt inte, men jag skulle gärna vilja ha en frisyr Lauren graham har haft, så jag har kollat bilder, klipp osv med henne, för att få lite inspiration, och så..men jag har inte hittat nån jätte bra än, jag måste ju också tänka på att jag inte har HENNES hår, utan mitt är ju lite annorlunda..så vi får se vad det blir.

Måste lägga in detta klipp med Lorelai och Luke, en väldigt rolig scen med dom, en av mina favoriter faktiskt, Lauren är ju så bra här också. och det passar ju lite också nu, när jag är så trött på snön..;)


En liten lista

Funnen hos: MissTaken

8 nuvarande:
Humör: trött och seg
Smak: ingen just nu
Kläder: mjukisbrallor och tröja
Skrivbordsbild: Just nu har jag DENNA, gjord av lilla mig
Nagelfärg: har ingen
Tid: 16.37
Omgivning: sitter i mitt rum, där det finns säng, tv, bokhylla..mm
Störigheter: inget just nu
Tankar: inte så många just nu..är för trött för det..;)


7 första:
Bästa vän
: Shayan, Ariet, MissTaken
Screen name: Java Junkies
Djur: katt
Piercing: nopp
Kärlek: mina katter
Musik: Backstreet boys
Bil: ingen egen, men föräldrarna har två
Kyss: helt ok..:D

6 senaste:
Cigarett: Röker inte
Mat: två ostmackor
Dryck: Chokladdryck
Biltur: fick en liten biltur i morse
Kyss: har jag inte fått än..:)
Cd spelad: ingen aning
Tv-program sett: Gilmore girls, avsnittet, " I'm a Kayak, Hear Me Roar"


5 har du nånsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner
: nej
Brutit mot lagen: det har jag väl gjort, men inget jätte allvarigt
Nakenbadat: nä, inte än
Varit på tv: japp
Kysst någon du inte kände: halvt kände


4 saker:
Du gjorde i igårkväll: kollade Gilmore girls, satt vid datorn
Du kan höra just nu: Simpsons från tv:n i vardagsrummet, och datorn som låter
Du inte kan leva utan: Djur, Mina tre katter, tv, datorn och såklart familjen..hehe
Du gör när du är uttråkad: sitter vid datorn, kollar tv, håller på med tvätten om det finns..

3 personer
Du vill se ut somLauren Graham

2 val:
Svart eller vitt:
svart
Varmt eller kallt: varmt

1 önskan:
Hitta min Soulmate (i en man alltså..:D)


Min blogg är nu....

.....under construction, kommer att arbeta med layouten, färger och så ett tag, jag vet inte riktigt hur jag vill ha det än..men så ni vet att jag håller på med sidan..
Image Hosted by ImageShack.us

Lite allmänt info..

Har bokat boxen med Gilmore girls säsong 6 nu förra veckan från CDON.com, men fick reda på för någon dag sen att den kommer släppas den 23 maj..*suck* måste man vänta så länge, men har jag fattat det rätt så brukar ju dom skicka iväg dom bokade filmerna så fort dom får in dom i lagret..så då kan dom ju komma några dagar innan dom släpps i affären..:) längtar tills den dimper ner i brevlådan i vilket fall som helst..men lite synd att den inte kom denna veckan, då kunde ju jag kolla på den på lovet som jag har nu vecka.9..menmen..



Nu till något annat, var ju som sagt på praktiken idag, var sjukt trött, men det gick bra,dan gick väldigt fort, som tur var. När jag hade slutat för dagen där, så gick jag till AF som bara ligger en bit ifrån hotellet..där jag skulle ha ett litet möte med min mentor om hur det går och vad som gäller några veckor framöver, och jag berättade för henne att jag känner mig stressad och att det blev för mycket nu, fick nästan panik igår, men hon förstod nog vad jag menade, så jag hoppas att det blir en liten förbättring nu, men men det känns fortfarande lite att hon inte förstod mig riktigt, men vi får se vad som händer. Förhoppningsvis så blir allt bra till slut. Mentorn sa att hon kunde ringa min mamma och prata lite om detta, det fick hon göra..så jag får se vad som sades lite mer när mamma kommer hem, pratade bara lite snabbt med henne på hemvägen.

Mitt liv just nu är inte lätt

Åh, vad jag mår skit just nu, jag ska iväg till min praktik på hotellet imorrn, och på onsdag så är det den sista dagen för den här provmånaden jag har haft nu, och jag ska ha möte med min mentor imorrn om hur det går och så..och jag vet inte vad jag ska säga, för jag vet inte själv vad jag vill..det är sjukt jobbigt, , jag vill nog inte fortsätta på hotellet, men ska nog fortsätta tills vi har hittat ett annat, men jag vet inte ens vad vi ska kolla på då..gråter bara av att tänka på detta, får nästan panik, alla frågar mig vad jag vill och du måste hitta ett jobb, och jag vill bara skrika, att dom ska dra dit pepparn växer..jag orkar inte snart längre med detta, men ändå måste jag fortsätta för jag måste ha ett jobb och en inkomst för att kunna leva.
Måste nog berätta hur jag känner mig för mentorn på mötet imorrn, men som om det kommer gå bra..tror inte det..

Ibland skulle det vara så skönt att få ha Rory Gilmores pluggentusiasm, eller att få lite av min kompis energi som har tre jobb och går upp 5 på morgonen varje dag, även på helger,ja, fast det där med att gå upp 05.00 och tre jobb behöver jag ju inte ta över..:D det räcker med ett jobb..:D

Image Hosted by ImageShack.us

Tjejsnack v.8

· Vad har du på dig när du sover?
Någon slags pjyamas
· Hur sover du helst? (på sidan, ryggen etc)
på sidan
· Hur många kuddar har du i sängen?
Två st
· Kommer du ihåg vad du drömmer på nätterna?
inte för det mesta, men häromnatten så drömde jag att jag träffade lauren Graham, som ni kan läsa lite längre ner
· Har du drömt "sann-drömmar" någon gång?
Inte vad jag minns iallafall

Lorelai and Luke- Meant to be


Hittade denna musikvideo om Luke och Lorelai,på YouTube, tyckte att den var helt underbar..
absolut värd att se..;)

Har också lagt in en ny länk bland alla andra, till min LJ, kolla gärna in den, och bli gärna vän med mig där om du också har en..:)
Så här ser Knappen ut: 
image hosted by ImageVenue.com




Jag träffade Lauren Graham...

Natten till idag (torsdag) drömde jag att jag träffade Lauren Graham minns inte riktigt exakt hur det var, men detta är vad jag minns: (den sista biten av drömmen)

Jag var på nått slags slottliknande hus, jag var där med några andra ungdomar, vet ej varför, och så såg jag att lauren var där..jag blev ju jätte glad, eftersom hon är en av mina favoritskådisar.
hon bar en jätte snygg klänning, den gick till knäna ungefär, minns inte vilka färger och så den hade tyvärr, och så hade hon plattat håret, så det var rakt och halvlångt..hon var jätte vacker som vanligt..:)
Jag såg att hon gick för att snacka med ca 5-7 personer bakom en stor pelare, jag bestämde mig för att gå dit och höra vad dom pratade om, och så ville jag ju så gärna säga till henne att jag var hennes största fan..(Jag var inte lika blyg och osäker i drömmen som jag säkert hade varit om detta hände på riktigt)
men åter till drömmen då..När jag ställde mig med alla dessa personer med Lauren, så log jag som en galning, och var nervös, hon pratade just då, så jag väntade med att säga det jag skulle, jag ville ju inte avbruta henne..:) asså, ni skulle ha sett mitt ansiktsutryck, haha,  medans jag väntade på att hon skulle sluta prata..jaja, men hon började kolla på mig, som om jag var värsta galningen, hon blev nog lite rädd, för helt plötsligt sa hon , ne,, nu ska jag nog gå och lägga mig..Jag tänkte då, "NEEEEJ!! jag måste ju få säga att jag är hennes största idol" medans hon började gå till sitt rum, jag började halvspringa mot henne, jag ville ju såå gärna säga detta till henne, men som tur så hann jag ikapp henne, och hon stannade och jag fick säga mitt..sen vaknande jag..

det blev ett lyckligt slut iallafall..lol

Image Hosted by ImageShack.us






















Hickande baby

Såg detta klipp på AFV i veckan, dom är ju för söta..:)


Till mina läsare....

Image Hosted by ImageShack.us




Image Hosted by ImageShack.us

Tjejsnack vecka. 7

Ämne: Alla hjärtans dag

· Vad har du för planer för Alla hjärtans dag?
Har inga speciella planer
· Brukar du köpa presenter på Alla hjärtans dag, i så fall vad och till vilka?
brukade göra kort till vänner när jag var mindre, men nu blir det inte så mycket.
· Hur ser din drömdate ut?
gud, så svårt, hmm, som i en amerikansk kärleksfilm kanske, killen hämtar upp en,man får gå slow motion i trappan..haha lol, äter middag och går på bio, och han skjutsar hem en. får en kyss i bilen.
· Bästa Alla hjärtans dag minnet?
Har nog ingen sådär jätte bra minne, men kanske att jag fick en ros av en killkompis..
Har ju ingen kille att fira denna dag med tyvärr
· Vem skulle du vilja ge ett speciellt hjärta till i år? (Vem som helst som behöver extra kärlek)
 Till alla som inte har någon att fira alla hjärtans dag med.


Image Hosted by ImageShack.us

Skafferistädning

Fick ett städryck i lördags morse, och städade ur vårt skafferi, för det var verkligen kaos där..
Kanske inte syns sådär jätte mycket att det är lite mer städat i skåpet..menmen


FÖRE:                                                 EFTER:
         

Nä nu ska jag gå och lägga mig, lite tråkigt för jag vill inte att det blir söndag..men jag är så trött nu, så jag har inget val..:p lol
God natt på er




Mitt Badrumsskåp

Blev utmanad av MissTaken, så here you go..:)
Delar detta med mina två syskon också..


Äntligen fredag!

Äntligen fredag..:D fast det har ju varit fredag i några timmar nu..kl är ju snart 22..
Har nu Photoshop i datan igen..yayy, men tyvärr har jag bara den i 30 dagar för tillfället, men ska fixa den som inte försvinner, så jag får vänta med att lägga in alla brushers där, så slipper jag göra det två gånger..
hoppas bara att jag har kvar alla jag behöver i datan, glömde kolla det om jag hade någon mapp med alla så jag kunde spara dom innan jag installerade om datorn..jaja, jag överlever nog om jag inte har kvar några, men det är ju jobbigare förstårs, får man leta efter dom och ladda hem dom igen.

Har en ny header, som jag gjorde idag, den är igentligen till en tävling på ett GG forum, men gillade den så jag bytte bara text så den passade in här..Skulle ändå byta headern här, när jag fått tillbaks PS.

Är lite efter i Days, har missat tisdagens-torsdagens i förra veckan, och typ hela denna veckan, så jag får ladda ner dom när Andreas lägger ut dom på Days forumet..

Ja, det var väl allt jag kan skriva om just nu..

Önskar alla mina läsare en trevlig helg!


Jag 2007

Liten lista med fakta om mig, ni får gärna ta den och svara på dessa frågor själva.


Min längd:
Ca 161 cm

Min ögonfärg:
Blågröna

Min hårfärg:
brunt

Mitt stjärntecken:
Jungfru

Min bästa sida:
Pålitlig, bra vän, envis

Min sämsta sida:
Kanske uppfattas som lite tråkig person, tystlåten

Jag vill bli:
Hemmafru..och miljonär ;)

Länder jag varit i:
Italien, Kreta, Estland, Island, Finland

Min Drömresa går till:
USA
(gärna till New york, Memphis (graceland) och LA)

Favoritfärg:
Blå

Favoriträtt:
Grekiskt..Tzatziki..Love it :D

Favoritdryck:
Coca cola

Favoritlåt:
Det finns många bra låtar, har ingen speciell just nu

Favoritartist:
har ingen speciell, men Elvis är en av mina favoriter

Favoritskådis:
Lauren Graham, Matthew Perry och Scott Patterson

Så här ser min drömpartner ut:
Nått likande Luke Danes i Gilmore girls, han säger man ju inte nej till..;)

Hårfärg:
Spelar ingen roll

Ögonfärg:
Bruna ögon är ju fina

Längd:
nånstans mellan 165-170 cm
Gillar korta killar..;)

Personlighet:
 snäll, omtänksam, pålitlig, trogen, får mig att skratta

Klädstil:
det spelar ingen roll, bara han trivs i det så..:)

Intressen:
Liknande mina intressen..som kan vara, film, tv, musik mm
han får helst inte va så intresserad av sport, för jag gillar det inte alls..:D

Musiksmak:
Ingen hårdrockare bara, annars så går väl allt annat bra


Tjejsnack v. 6

Ämne:  Antingen eller

· Kostymnisse eller badboy?
Något emellan där..:p
· Rakt eller lockigt hår?
jag själv vill ha rakt
· Rosor eller tulpaner?
Rosor, och dom ska vara röda..;)
· Chokladglass eller vaniljglass?
Choklad, men ibland kan det va gott med vanilj också :D
· Hund eller katt?
Katt såklart


Snart helg, gu så skönt

Onsdag eftermiddag, kom hem från praktiken för en timme sedan ungefär, nu slipper jag den tills på tisdag igen..:) så skönt. nu har jag gått halva tiden av denna provmånaden, sedan så skulle jag vilja börja på ett katthem istället, eller jag funderar på det, sa det till min mentor idag, men jag vet inte hur det bli då när det är dags om ca två veckor blir det ju.
Imorrn så ska jag träffa en vän, och ta en fika och gå en liten promenad..ska väl bli kul..:)

Nu har Gilmore girls börjat äntligen med sjunde säsongen, men har sätt alla avsnitt redan, men det var ganska kul att se dom igen på tv:n den här gången. När vi ändå är inne på ämnet så håller jag nu på att ladda ner avsnitt 13 - I´d rather be in Philadelphia, och jag är så nyfiken på vad som hänt, vill se nu!! :)

ja, vad mer kam man berätta då..hmm, kommer inte på något mer just nu, så jag sätter nog pungt här för denna gång..:)

Jo, det är ju 
What about Brian idag..Yayy..:D


Praktik..Nej tack

Yayy, nu har jag min dator tillbaka...Ni som inte visste det så har jag varit tvungen att installera om hela min dator, för den blev konstig för någon dag sen, I Mina bilder mappen, kunde jag inte flytta bilder, och så kunde jag inte använda Photoshop heller..:( och så pep den när jag startade datorn. så jag har varit utan internet i ca två dagar nu, och photoshop, men den har jag inte än, håller på och laddas ner nu, får väl den imorrn igen hoppas jag..ni kan inte fatta hur jobbigt det är utan Ps..lol och just när jag har världens inspiration, och så, så funkar programmet inte..Grrr..Dumma dator..:)

För övrigt så mår jag piss, mår verkligen inte bra, ganska svårt att föklara, men känner mig ganska deprimerad, olycklig. men vet inte vad detta beror på, men kan kanske bero på praktiken..Jag hatar att praktisera, fråga mig inte varför, men jag har verkligen problem med detta, mår så dåligt när jag gör det, och då har jag slutat med det jobb jag har då, gick in i väggen sista året i gymnasiet av allt det där praktiserandet, och det blev ju inte bättre av att läraren som hade hand om allt detta, var en pina, och tjatade på en, hela tiden, och gav pikar..men som tur är så är det inte hon som jobbar med mig nu..
På AF  där jag går nu är dom mycke bättre på det, och lyssnar på mig, men det är jätte jobbigt ändå.
Jag vet inte vad jag ska göra, varför ska detta vara så svårt för mig? jag vet att jobb inte är något kul, men jag ska väl inte må så här dåligt resten av mitt liv, pga ett jobb, det hoppas jag verkligen inte, Men vad är det för jobb jag ska ha då? Det är nog inget hotell jag ska va på, även om jag trott det nästan hela mitt liv, drömde om att jag skulle äga ett eget hotell när jag var liten. Men där försvann den drömmen..
Praktiserar ju på ett nu,men ska nog berätta för min mentor eller vad hon nu kallas för, när jag har gått denna provmånaden, hur jag känner. Måste iallafall hålla ut den här månaden iallafall..
This is killing me...

Our pretty blue planet

Fick en slideshow i min mail härom dagen,av min mor med bilder på vår planet som Christer fuglesang hade tagit när han var uppe i rymden för några veckor sedan..
Gud så vacker den är, det tänker man inte på så ofta..och jag visste inte att man kunde se alla lampor som finns på natten uppefrån rymden så där bra, verkligen coolt.
vill ni se alla bilder finns länken här nedan

Ladda ner slide showen här

 
*klicka för större*

Lorelai´s brev

Om du inte sett säsong 7 av GG och är spoilerfri så fortsätt inte att läsa



I avsnittet To whom it may concern i sjunde säsongen av Gilmore girls, så läste dom upp ett brev som Lorelai hade skrivit till Luke till hans rättegång, där han slogs för delad vårdnad av hans dotter April..
Såg detta avsnitt igår kväll, och när jag hörde detta brev första gången så började jag faktiskt smågråta, fråga mig inte varför men det lät ju så vackert,man hör ju att Lorelai och Luke är menade för varandra, man ser ju att hon älskar Luke fortfarande..Hon är ju inte lycklig med Chris..

In your face, Chris..haha


Judge: (reading Lorelai's letter) To whom it may concern, in the nearly 10 years that I have known Luke Danes, I have come know him as an honest, and decent man. He's also one of the most kind and caring person's I have ever met.
Lorelai: I am a single mother, and I raise my daughter by myself, but once Luke Danes became my friend in this town, I never really felt alone. Luke and I have had our ups and downs throughout the years, but through it all, his relationship with my daughter Rory, has never changed. He's always been there for her no matter what. He was there to celebrate her birthdays, he was there cheering her on at her high school graduation. Luke has been sort of a father figure in my daughters life. With his own daughter Luke wasn't given the opportunity to be there for her first 12 years, but he should be given that opportunity now. Once Luke Danes is in your life, he's in your life forever.