Filmtajm...

Idag har jag varit först hos AF en stund, sedan så träffade jag en kompis inne i stan, vi gjorde inte så mycket, vi var båda ganska så trötta, men vi gick runt lite, och jag hittade tre bra filmer för bra pris också, är så nöjd så fick alla för 200 spänn, det är verkligen ett bra pris, i en "Vanlig" affär skulle säkert en film kosta runt 200kr och nu fick jag tre st filmer för det priset..


   

Dagboken har jag inte sett den än, men hört att den är väldigt bra, och så har jag sett reklamen för den, och den verkar va bra.

Sen så köpte jag Jerry Maguire special edition, har sett den ett par gånger på tv...och jag gillar den mycket, och tänkt att jag ska köpa den, men det har aldrig blivit av, så jag köpte den idag äntligen..

Sist men inte minst..*lol* blev det filmen På spaning med Bridget jones..har inte sett den heller, men den verkar ju va jätte bra, har ju ettan hemma..så den har man ju sett..




Gilmore girls kom tillbaks..

Gud så fort dagarna går nu för tiden, det är redan torsdag imorrn..herregud..*lol*

Imorrn ska jag till AF och sen ska jag träffa en kompis inne i stan, vet inte riktigt vad vi ska göra, ta någon fika kanske åh, jag hoppas det, för jag är så sugen på en varm choklad med vispgrädde i..Mumms
Jag fick höra med dom på AF idag om jag kunde komma tidigare imorrn för kompisen slutar skolan kl 12, och jag skulle ha varit där kl 13.00..men fick byta tid till 12.30 istället..kanske inte så där jätte mycket tidigare..hade hoppats på att få komma vid 11..menmen man får ju lite sovmorgon då iallafall..:)

Gud vad jag saknar Gilmore girls.. jag håller på och blir galen här..*Lol* varför kan dom inte börja sända s7 nu..*suck*
Lägger in en scen på Lukelai (Lorelai och Luke) som jag tycker är så fin, dom är ju bara för gulliga här..åh, vad jag hatar Chris, varför skulle han komma och förstöra för Lorelai och Luke.(Även om det var Lorelai som gick till honom).Grrr..bort med honom ur serien.. det ryktas att denna säsong alltså säsong 7 är den sista.. hoppas verkligen inte det, jag vill att GG aldrig ska ta slut..haha..Men jag hoppas att Lorelai och Luke hittar tillbaks till varandra till slut, för dom är verkligen gjorda för varandra..dom ska inte va med någon annan..Så det så..*lol*

ne, nu ska jag kolla lite på tv innan jag ska sova..brukar kolla på Seinfeld och Sex and the city på kvällarna..och måste se dagens Nya tider också..Missade att spela in gårdagens, eller missade och missade, det blev inget på videon, hade ställt den på att den skulle spela in idag..:(



På beställning..

Här är då mina tre katter som MissTaken ville se..är du nöjd nu..;) Lol
från vänster: Kajsa, Friskis och Maja

  

Tjejsnack v 48

Vecka 48

Djur

· Har du några husdjur?
Japp, tre katter
· Vad har du haft för husdjur?
Kanin, hamster, sköldpadda, marsvin, råtta..
· Vad hette ditt första husdjur?
eh, mitt allra första tror hette Smulan och var en kanin
· Vad har du alltid velat ha för djur?
när jag var liten har jag velat ha en hund, men inte nu länge, nu är det Katt som gäller
· Om du fick vara ett djur i ditt nästa liv, vad skulle du då vara?
Katt såklart..


Jul Jul Strålande Jul...

Önskelista

Fick denna lilla idén från en blogg. (minns tyvärr inte vilken)
Här är min lilla Önskelista till julen, det är lite jag har önskat mig i år, men minns inte om jag hade skrivit dit något mer..menmen det är ju mest filmer jag vill ha.

New york tavla från 
Gallerix för 399:-
Elvis glas med motiv från The bradford group för 699:-/ set
Gilmore girls säsong 4 från CDON för 499:-
Gilmore girls säsong 5 från CDON för 489:-
Bad santa film med lauren graham från CDON för 119:-

Det var det jag minns av min önskelista..haha men jag tror inte att det var så mycke mer.
berättar sen efter jul vad jag fick..


Dixie Chicks - Not Ready To Make Nice

Me love this song...<3


Veckan som gått..

Jaha, nu har man helg också..gud så skönt..älskar när man precis kommit hem sista dagen i veckan innan man har helg, det känns så avslappnande på något sätt..nu kan man göra vad man vill och slippa gå upp tidigt, eller åka iväg på något..*njuter* hehe..

När jag gick in på 
Days forumet så såg jag att torsdagens och fredagens avsnitt låg uppe från förra veckan..som man väntat på länge..så nu är jag glad..dom håller på och sparas på min dator nu, men det går segt, vet inte varför..men jaja..

Gårdagen var jag med en kompis, först så träffades vi i stan, i våran lilla stad..:)
där gick vi och bokade en tid till tandläkaren till mig, det blev Tisdagen den 5:e December..usch..Vill inte..hehe..sen så gick vi och köpte lite grejer, och åkte hem till mig och bakade årets första pepparkakor..Jag vet.. lite tidigt kanske. men Who cares..;) gott var det..och jag fick verkligen en liten julkänsla..vi satt till och med på lite julmusik..haha.

Imorrn blir det städning som gäller..ska dammsuga nerdrevåningen, och så blir det nog strykning, efter all tvätt jag håller på med nu..

När vi ändå pratar lite jul så fick jag detta i min mail av min mamma idag..tyckte det var så söt och kul så det vill jag gärna dela med mig av..

En liten julhälsning (klicka på renarna)

Varning för Jönssonligan

Orkar inte skriva så mycket idag, ska lägga mig strax..ska iväg till arbetsförmedlingen imorrn igen..och jag är jätte trött nu..:)
men jag såg en stund på en Jönssonligan film i veckan..tyvärr hann jag inte se hela..men den är ju så bra, min favoritscen är ju när "Sickan" har blivit galen, och leker katt med en sko.."Vill Nisse bada" *asg* det är ju så roligt, verkligen bra spelat av Gösta ekman..

Små klipp kan ni se
HÄR (Tyvärr hittade jag inte ett klipp med den scenen i..:(  och i detta klipp är det från alla filmerna tror jag)

Jönssonligan


Tandläkare..

jahapp, nu är det måndag igen..gud vad tiden går fort, och helgen fortare..Ska iväg till arbetsförmedlingen imorrn..blää..hehe..

Tänkte igår på att jag kanske måste gå till tandläkaren för en kontroll, har bytt tandläkare, hade en privat förut, men dom var inga bra där..och jag bara hatade att gå dit, det luktade så äkligt där, så jag började jämt må illa när jag var där..usch..så jag ska börja på folktandvården istället..har aldrig varit där, men jag hoppas att dom är bättre och att det inte luktar lika starkt där..
Ska nog förbi där i veckan och boka tid, det skulle va skönt att få det gjort innan jul..
men jag hatar att gå till tandläkare, det är det värsta jag vet..ett av det iallafall..jag tycker att det känns obehagligt när någon håller på med min mun, vet inte varför..och får jämt kvälningar eller vad det nu heter..;) och det blir ännu värre..Nu måste jag betala också..det är också det jag inte gillar, att betala för något man inte gillar..Grrr..och dyrt är det också..*suck* Hoppas bara att jag inte har hål, eller något annat..men det skulle va typiskt mig, om jag hade något, jag har inte haft hål, på dom senaste åren, men har behövt gå tillbaka, för en lagning hade gått av..Ibland känns det att dom gör så att man måste laga någon tand, för att få mer pengar.. med flit alltså..Åh, vad jag hatar tandläkare...

Puss & Kram

Vad är detta?...

jag måste bara visa dessa bilder, dom är helt otroliga..men vet man inte vad det är för något, så tycker man vadå då..hehe..kanske inte men ändå..detta är alltså barn gjorda i marsipan..

   


Äntligen helg...

Önskar er alla en skön och trevlig helg

Image and video hosting by TinyPic

Kul klipp med Friends

Hittade detta klipp med Friends i veckan, och den är ju för kul, haha, Matthew är ju för goo (håll öronen öppna i slutet.) ;). Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser det..



Trött...

Blir ett kort inlägg just nu, är jätte trött, så trött att jag råka somna mitt i Ugly Betty..haha
får se på reprisen istället..

Måste åka iväg imorrn till Misa,för förstårs så glömde jag busskortet hemma, hade åkt över med färjan också, och så skulle jag ta upp busskortet ur fickan, men den var ju inte där..det var en mardröm..typ;)..har tänkt på att om jag skulle ha glömt kortet hemma hela tiden, och så nu händer det..vad pinsamt det var, när bussen kom, och jag inte gick på..ringde till hon på misa, och berättade det, och hon sa att jag kunde komma imorrn kl 11 istället..åh, vad sur jag är på mig själv, jag som kunde ha varit ledig imorrn..ska dit på torsdag också, men fredag är jag ledig, som det ser ut nu...

Och jo, när jag sökte på Matthew perry banner på google, så kom det upp en av mina banners på honom..jag bara..Va, det där är ju min banner..haha, så jag klickade på den, då kom gamla days forumet upp..haha..kul, men undrar hur den kom dit..??

Titta här  och Här

matthew

nya uppdateringar

Har fixat till min blogg lite mer, nu har jag fixat så att det finns mer kategorier, och fyttat mina inlägg, så om ni bara vill se någon typ av inlägg så går ni dit och trycker på det ni vill se..svårare än så är det inte..;)

Och nu har jag äntligen fått in en Tagboard, som finns i listan här till höger, lämna gärna ett tassavtryk innan ni går..alltid kul att veta vem som spanar in min blogg..;)


Matthew perry

Kom på att jag inte hade skrivit något om lilla Matthew..*shock* hehe så detta inlägg är till honom..

Han var på LA Lakers game den 3 november och har lite bilder på honom där.

kan man bli sötare?:


Ny layout

Har fixat en ny layout, och ändrat lite i den, ska lägga in lite fler länkar, och lite smått och gott
haha, Gillar jag lauren graham? nää, vad har du fått det ifrån?  *asg* *blink, blink*

Tisdag ska jag iväg till Misa igen (arbetsförmedlingen), ska va där kl 11.00, och jag hoppas att jag slipper va där så länge, men det tar ju ett tag att åka dit och sen hem igen, det tar ju ca 1 ½ timme, det beror på trafiken och så, det känns nästan lite onödigt..menmen, vad ska man göra.

Förra veckan var jag och köpte julklappar, så jag är klar med det redan, det är såå skönt det, och så köpte jag ett par vinter skor till mig, som jag behövde..så det känns jätte bra att det är gjort också, kände lite rädd att jag inte skulle hitta något innan. nu när det kom en massa snö, och jag hade bara gympadojjor att gå i..haha, fick ta mina vinterskor jag hade förra året en dag..det gick menmen..Nu har jag iallafall ett par nya och mycket bättre skor.. *Bild på dom här nedan*


Stardoll

Hittade en sida där man kan klä kändisar, och självklart gjorde jag en på Lauren.
Hon pratade också om denna sida när hon var på Jimmy kimmel.
så här blev lauren:
*klicka för större bild*


Kopian:
     Orginalet:

Klä din egen lauren här



Ny lista

Fick denna i mailen av Antonia igen.(ni får gärna kopiera denna också om ni vill)

Detta viisste du inte om mig:

A) Fyra jobb som jag haft: 
  • jobbat med arkivering på min mammas jobb för nått år sen
  • praktiserat på många jobb 

B) Fyra filmer jag kan se om och om igen: 

  • The whole nine yards
  • The whole ten yards
  • Mitt stora feta grekiska bröllop
  • ?

D) Fyra TV-program jag älskar att titta på:

  • Gilmore girls
  • Friends
  • MacGyver
  • Nya tider

E) Fyra platser jag har semestrat på:

  • Italien (Rom och Pisa)
  • Kreta (Platanias, chania)
  • Island (skolresa)
  • Tallin

F) Fyra Webbsidor jag besöker dagligen:

G) Fyra favorit-maträtter:

  • grekisk mat (tzatziki)
  • potatismos, köttbullar, lingonsylt och brunsås
  • det står still just nu..hehe
  • ?

H)Fyra drycker:

  • Cola
  • Te
  • vatten
  • choklad dryck

I)  Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:

  • New york city
  • på en paradis ö, som typ Bora bora..:p
  • LA, USA
  • Memphis (Graceland)


Gilmore girls on family gay


haha..*lol*

Have a nice weekend

weekend

Ha en trevlig helg alla mina läsare;) Kramar från lilla mig

Colourize



Lekt lite i photoshop, och denna gången blev det en colourize på Katie holmes, vad tycks?
Katie

Lauren graham on the Jimmy Kimmel



Lauren graham var med i Jimmy Kimmel, som visdes i måndags i USA, och jag hittade redan ett klipp på det..yayy..hon är underbar som vanligt ;)

OMG...Det brinner!!

OMG, en av mina grannars hus brinner, eller det har brunnit ett tag nu, men brandkåren är där och håller på och släcker elden, jag satt vid datan, när jag hörde min mamma skrika på nedrevåningen att det brinner, men jag tänkte väl att nån av grannanrna kanske brände löv eller så..men så gick jag till fönstret för att kolla, så såg jag hela grannens hus i lågor, fick en chock, och är lite chokad nu med, men inte lika mycket..sa hela tiden OMG, och tänk om det är anlagt, sa det typ 1000 gånger, och mina syskon och mamma och pappa blev galen på mig..*asg* men det var ju bara chocken..:P
men nu är det snart släkt, men tyvärr så är det inget kvar av huset, tur i oturen var väl att dom som bor där, höll på att flytta in, och huset var ju inte riktigt klart, vad jag hört, så dom hade ju inte mycke grejer i huset, så dom slapp mista så mycket.

Jag tror inte att det är sant fortfarande, men det är väl nån slags försvarsmekanism eller vad det nu heter som kroppen ger ut, så man inte börjar må jätte dåligt..eller nått..hehe


två bilder jag tog:

 Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Frågeformulär

Fick detta frågeformulär i min mail av Antonia, tänkte lägga upp det här: ta gärna och kopiera och skriv själva..

 VAD HETER DU?
Petra 
VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
randiga med färgerna blå, röd och vit, (mjukisbyxor) 
VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? ingenting 4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Tog det lungt, kollade på tv, och satt vid datorn
 VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
 en yalla yoghurt, och en kexchoklad..
HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Det har blivit mörkt, blåser, och ser kallt ut..:p
DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
hm..det var nog med min mamma
DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
hm, helheten tror jag :p
HUR MÅR DU IDAG?
Jodå, helt ok, men trött, och ont i huvudet,men annars bra. Skönt att va hemma imorrn..:)
VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
hm, det är nog Coca cola.
FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
hm, gillar inte alkohol, så det dricker jag inte så mycket av
FAVORITSPORT?
Sport, vad är det..? Är så trött på sport så det inte finns..men måste jag välja, så blir det nog badminton eller basket
HÅRFÄRG?
 Mörkbrunt
ÖGONFÄRG?
Blåa
SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Solnedgång
SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Sandra, 17 och Patrik, 14
 FAVORITMÅNAD?
hm, December, juni, juli
SENASTE FILMEN DU SÅG?
 Superman returns 
FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Fredag och lördagar, kan inte välja..lol
FAVORITHOBBY?
har nog ingen favorit, men gillar att hålla på med PS, när det går bra iofs, och kolla tv..hehe
 ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
ingen aning, det beror nog på
FAVORITLÅT(ar)?
Har en massa, men ingen speciell
SOMMAR ELLER VINTER?
Båda är fina på sitt egna sätt
KRAMAR ELLER KYSSAR?
Mysigt med båda
FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
Förhållande
CHOKLAD ELLER VANILJ?
choklad..Är en riktig choklad freak.;)
HUR BOR DU?
I en villa med mamma, pappa, två syskon och tre katter
VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Läser inte så mycket, men när jag gör det så brukar det bli ungdomsböcker
HUR SER DIN MUSMATTA UT?
den ser skittråkig ut, grå med texten DELL på..
FAVORITSPEL?
Har inget speciellt spel
KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
nej, det kan jag inte
KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
nej 
ÄR DU ROMANTISK?
jo, det är jag nog.:)
SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
 Nej, jag är inte lycklig, tyvärr
VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Ta det lungt, och va glad att jag slipper åka iväg på något..yayy!!:)
VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA?
16:47

Riktig kärlek är när...

Kärlek

Denna är så fin, och det stämmer ju också..;)

Tråkig lördag och fyra nya filmer med Lauren

Ja, idag är det lördag igen..men en väldigt seg och trist en också, är rastlös, och har tråkigt, vet inte vad jag ska göra, förutom att jag håller på och tvättar, sen måste jag väl stryka den färdiga tvätten..*suck*

Igår var det Idol, och flickidolen Danny åkte ut, fattar inte varför, blev jätte förvånad, Cissi är ju dåligare..nä, det stämmer inte, det känns som att det är en dröm eller nått..:) nu är det två gånger en bra åker ut, förra gången var det ju Linda..dåligt, dåligt.

Men en glad nyhet eller vad man ska säga..*lol* är att 2007 så kommer det ca 4 st nya filmer med lauren graham..Yayy..måste se dom, och så ska jag nog köpa dom sen..
några av dom jag vet är Because I said so, Evan almighty och The Amateurs.

Och så kommer hon va med på Jimmy Kemmel live på måndagen den 6 november, Varför sänder inte vi den här i sverige för..:( Vill ju se, men det kommer nog klipp på det hoppas jag

Trailers:
The Amateurs Evan Almighty 

Because I said so

Jag vill så gärna se denna film, den verkar va jätte bra, en Petra film..:p
Och så är ju Lauren graham med i den, men den kommer ut i februari 07, i usa, men vet inte om den kommer hit till sverige då och om den ens kommer hit, men det får man hoppas verkligen..



Official site

The cranberries

Åh, jag bara älskar deras musik favorit låtarna är Linger, Zombie och Go your own way
In your head har följt mig sen jag var mindre..and I love it..hehe


The Cranberries

Friends på spanska



Såg detta klipp för några veckor sen, och det är ju för roligt,
men fattar inte varför dom måste dubba för, kan dom inte ha text..??


P.S. Det har kommit mer snö nu..(snömannen kanske hörde våra önskemål MissTaken..*asg*)

Första snön är här.

Jag vaknade imorse att kompisen jag skulle träffa sms:ade, och så satte jag mig upp på sängen, och försökte läsa det, med all sömn i ögonen..det var lite svårt, men det gick..*ler*   hon skrev i början "Hallå  där i snö stormen! och jag bara Vaa??, och tittade ut genom fönstret i mitt rum..och såg att det snöade...jag bara skrek, Yayy, det snöar..tyckte det var jätte kul ja..men det som inte såg så kul ut var att det var storm, och grått och såg så kallt ut..haha..om man tog bort det, och att det bara snöade, och var sol, så skulle det va jätte mysigt..men..FÖRSTA SNÖN HAR KOMMIT!!! Yayy *asg*


130537-3
Inte för att det ser ut såhär..än..menmendet är på rätt väg iallafall ;)